snacks onderweg

4 x gezonde snacks voor onderweg

Ben jij veel onderweg? Dan kun jij vast bevestigen dat het dan best lastig kan zijn om gezond te eten. Thuis zet je met gemak een gezonde lunch in elkaar, maar in de trein of auto gaat dat natuurlijk niet zo gemakkelijk. Het is dan een gemakkelijker koek en snoep naar binnen te werken, maar dat willen we juist voorkomen. Om jou wat inspiratie te geven, hebben wij een aantal gezonde snacks bedacht die je gemakkelijk kunt meenemen tijdens het reizen. 

Fruit en noten

Een van de lekkerste dingen om mee te nemen voor onderweg, is fruit. Het nadeel aan fruit is alleen dat je er veel van moet eten om er genoeg energie van te krijgen. Een oplossing hiervoor is om fruit te mengen met noten, en er een soort gezonde mix van te maken. Koop verschillende fruitsoorten en noten om te mengen en doe het in een handig meeneem bakje. Zo kun je bijvoorbeeld ongebrande noten en fruit combineren met cranberries, kokos, abrikozenpitten of pompoenzaadjes. Lekker en gezond! 

Wraps

Makkelijk en snel te bereiden, met wraps kun je oneindig variëren. Zo kun je een wrap met zalm en roomkaas maken, waarbij je alleen maar de wrap hoeft in te smeren met roomkaas, een plakje zalm en wat rucola. Of een wrap met eiersalade of kip-kerrie, welke je kant-en-klaar kunt kopen of zelf kan maken. Hier hoef je dan alleen nog maar wat rucola en peper en zout aan toe te voegen, en je hebt een lekkere snack voor onderweg. Ga jij liever voor iets luchtigers? Probeer dan eens een wrap met pesto en serranoham. Voeg er nog een plakje oude kaas aan toe en smullen maar. 

Mini salade 

Een andere perfecte manier om vitaminen binnen te krijgen tijdens het reizen, is het maken van een mini salade. Door hier groenten als bijvoorbeeld spinazie aan toe te voegen, krijg je ontzettend veel vitamine A, C, K en ijzer binnen. Dagelijks groente eten heeft veel voordelen als bijvoorbeeld een stralende huid, een goede hormoonbalans en het voorkomen van ontstekingen. Je kunt een salade met spinazie, olijven, paprika en feta maken of een salade met tuinbonen, courgette, komkommer en citroen. Let er wel op dat je niet vergeet om een klein vorkje mee te nemen.

Muffins en mueslirepen 

Of je nu een liefhebber bent van zoet of hartig, met een muffin kun je zelf bepalen wat je er in doet. Je kunt een muffin met appel en havermout maken, een muffin vol groentes of een gezonde chocolade muffin. Door ze in kleine vormpjes te maken kun je ze gemakkelijk meenemen onderweg. Ook een mueslireep kun je helemaal zelf maken en zelf bepalen welke zaden, noten of gedroogde fruitsoorten je erin verwerkt.

Secured By miniOrange